czwartek, 17 marca 2016

Dlaczego warto jeździć na łyżwach?


Ostatnio pogoda mnie zadziwia. Wczoraj przez cały dzień było słonecznie i ciepło, a temperatura powietrza przekraczała dziesięć stopni. Dzisiaj rano widok drogą do szkoły był zadziwiająco zimowy i mroźny - istna kraina lodu. Ale to oczywiście tylko rano; po południu śnieg topniał i na chodniku zamiast puchu znajdował się rozmokły śnieg - 'klapa'.


Cieszę się, że jeszcze na moment możemy się cieszyć zimą - lodowiska tylko czekają na wypełnienie. Trzeba do ostaniej chwili wykorzystać sezon zimowy wraz z tym sportem. Jeszcze kilkanaście dni do końca (przynajmniej większość lodowisk). Czasem dobrze spróbować czegoś nowego. Warto poświęcić choćby tą jedną godzinę tygodniowo na chwilę ruchu - zamiast na przykuwać uwagę na setny post na facebooku czy kolejne zdjęcie koleżanki z instagrama.

1. W ostatnim czasie powstało wiele różnego szkółek łyżwiarskich - można się zapisać na dany termin (najczęściej w ferie zimowe) i po prostu na nie chodzić.. i jeździć! Dobra, początki nie są 
łatwe, ale na początku wszystko jest trudne. Od początku do końca każdą nową czynność trzeba 
przyswoić i pewnych kroków trzeba się nauczyć. Na tego typu szkółce do dyspozycji są trenerzy, którzy prócz ćwiczeń nauczą jak jeździć. Jest to świetna opcja, tym bardziej iż na zwykłej turze jest dużo osób i za dużo nie da się nauczyć.

2. Zimą, chyba nikomu jakoś szczególnie nie chce się ćwiczyć w domu - lenistwo bierze górę i po prostu nie chce nam się. Jest to świetna forma aktywności fizycznej zimą. Dodatkowo - sezon łyżwiarski trwa od połowy listopada do końca marca; jest to długi okres czasu i można szlifować swoje umiejętności.


3.  Za każdym razem kiedy jestem na łyżwach stwierdzam, że czas leci mi zawsze za szybko! Minuty w ogóle się nie liczą - tylko łyżwy i lód i przebieranie nogami. Jest to świetna rozrywka. Cały czas spędzony na lodowisku mija w rekordowym tempie cały czas spiesząc i spiesząc. Spróbujcie! To na prawdę istny zabijacz czas i pożeracz nudy.

4. Myślę, że Ci którzy wcześniej nie byli zainteresowani jazdą na łyżwach teraz są chociaż w jakimś stopniu zaciekawieni. Kolejne udowodnienie, że to wspaniałe zajęcie - spędzanie czasu z rodziną lub z przyjaciółmi. Możecie rozmawiać, śmiać się i przede wszystkim (powoli zaczynam się powtarzać) jeździć! Powinniście spróbować.

Ja jestem po prostu zauroczona! Jeśli nie teraz, to może w przyszłym sezonie? Wiem, że post został opublikowany zbyt późno, ale właśnie teraz (jeżeli lodowiska u Was są nadal czynne - a powinny do końca marca, jeśli temperatura nie przewyższa piętnastu stopni celcjusza). Zostały niecałe dwa tygodnie, które trzeba wykorzystać maksymalnie! Co prawda, ostatki śniegu gdzie nie gdzie jeszcze są, ale oznaki zimy już kompletnie wyciekają, a wiosna jest już tuż tuż. Więc tak się z Wami żegnam i do następnego. :)






6 komentarzy:

  1. Niestety u mnie już lodowisko jest zamknięte i bardzo z tego powodu jest mi przykro, gdyż uwielbiam jeździć na łyżwach ^^ Piękne zdjęcia :) Pozdrawiam
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam jeździć na łyżwach! :)
    maddelines.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. jazda na łyżwach to na prawdę świetny sport, odstresowywuje i wcale tak nie męczy, fajny wpis:)

    aleksandranik.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam łyżwy! W tym roku jakos zima mi zbyt szybko minęła i nie znalazłam na nie czasu z czego jest mi bardzo przykro ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. oo, ja juz dawno nie jezdzilam!

    http://karolinaslomka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam jeżdzić na łyżwach! :)
    http://treamicii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Nie bawię się w ,,kom/kom'' czy ,,obs/obs''.
Jeśli lubisz mój blog to go zaobserwuj, a jeśli nie masz konta google, ale wpadasz na mój blog, to po prostu zapisz sobie gdzieś adres. :)
Za każdy komentarz i każde wejście - dziękuję!