piątek, 19 lutego 2016

W jaki sposób nie popaść w rutynę?


  W ciągu codziennego pędu, biegu, pośpiechu, nie zauważamy wielu rzeczy, które mogłyby urozmaicić nasze życie codzienne... Czasem trzeba na prawdę mało, żeby było lepiej. Chwila zatrzymania. Zmienianie niektórych nawyków czy też pozbywanie się stereotypowych czynności z naszej codzienności to krok do sukcesu.

  - Spacery czy też powrót ze szkoły/pracy/sklepu czy innej instytucji (np. pieszo zamiast samochodem/autobusem jeśli odległość nie jest aż taka duża) inną trasą jest moim zdaniem bardzo prostym i banalnym, ale urozmaicającym pomysłem! Nawet jeśli zajmie nam to więcej czasu, to ta czynność nie będzie taka jak na co dzień.

   - Wypisanie na kartce kilku rzeczy, których nigdy się nie robiło, a w najbliższym czasie; dążenie do wypełnienia podanych propozycji przez siebie. Lot balonem na sto metrów, wyjazd w góry czy dodatkowe zajęcia z tańca lub nauka nowego języka.

   - Poszukiwanie nowej pasji. Może coś z zajęć kreatywnie-artystycznych? Prócz rysowania można spróbować własnych sił w wyszywaniu, fotografii, pisaniu, tworzeniu nowych rzeczy, czy tworzenia artystycznych albumów. Mowa tu o Project Life - czyli dokumentowaniu codzienności w ciekawy sposób. W podanym przeze mnie linku jest cały zbiór inspiracji, jak wykonać, sposoby oraz pomysły na blogu prowadzonym z wielką pasją!



   - Starać się doceniać każdy miesiąc, dzień, godzinę, a nawet minutę. Sprawiać by każda jednostka czasu była wyjątkowa i jednakowo dla nas cenna. By dopełniać różnymi drobnostkami czas. Aby nie mówić, nudziłam się czy nudziłem się. Szukać rozwiązań - ciekawych, które uzupełnią nasz czas wolny. Moich kilka inspiracji/pomysłów zamieściłam w ostatnim poście.

   - Podziwiać małe rzeczy, drobiazgi, detale, szczegóły. Nie ma tu mowy o roszczeniowym postrzeganiu rzeczywistości. Włożenie kwiatów do wazonu (nawet kupieniu ich przez samych siebie), pójście do kina/teatru czy wypicie gorącej czekolady.

  - Nie przejmować się błahostkami - problemami małego kalibru, które nie potrzebują rozgłosu czy zdenerwowania się. Czasem zajmujemy się rzeczami, które nie są zbyt ważne, a czasem nawet nie potrzebnie z ich powodu wpadamy w złość. Całkiem bezmyślnie, przemyślenie tego typu rzeczy jest czymś dobrym oraz budującym.



16 komentarzy:

  1. Ja właśnie chciałabym zapisać się na tańce i staram się szukać ich :)
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  2. W życiu nie powinno być czasu na nudę i monotonię :) Jestem zdania, że każdy dzień trzeba wykorzystywać jak najlepiej, być jak najbardziej produktywnym. Wiadomo - często dzieje się zupełnie na odwrót i tutaj najlepiej jest znaleźć sobie zajęcie, które będzie nam ten wolny czas pochłaniało. Pasja... Warto by spróbować zrobić coś ciekawego.

    INNA MYŚL [blog] | MÓJ KANAŁ NA YOUTUBE

    OdpowiedzUsuń
  3. Rutyna to pojęcie bardzo względne. Każda mała drobnostka zmienia dzień w coś nowego ;)
    Mój blog :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Powinniśmy korzystać z każdego dnia,godziny, minuty jak byłaby naszą ostatnią.
    MELA BLOG ♥

    OdpowiedzUsuń
  5. ja jestem chyba jedną z niewielu osób które nigdy nie popadają w rutynę, staram się urozmaicać swój dzień małymi rzeczami jak np. jeść codziennie coś innego, ostatnio też zacząłem ćwiczyć więc staram się wykonywać różne zestawy żeby wszystko się nie przejadło, czytam też bardzo dużo i zmieniam książki jak rękawiczki a to też urozmaica moje dni :) fajnie napisany post :)

    zapraszam: MOJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny pomysł na post :) Dużo osób popada w monotonność, skorzystam z rad jak ja również w to wpadne :)
    Zapraszam Mój blog klik!
    Może wspólna obserwacja? Daj znać u mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawe pomysły aby nie popaść w rutynę
    ♥Zapraszam do siebie!♥

    OdpowiedzUsuń
  8. kolejny świetny post..kocham twojego bloga!:)
    uwielbiam czytać takiego typu posty:)

    > KLIKNIJ A PRZENIESIE CIĘ NA BLOGA

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo mądrze powiedziane (a raczej napisane) :)
    BLOG

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetne sposoby :D

    Zapraszam do mnie! Zaobserwuj, jeśli Ci się spodoba! :)
    >> ALEXANDRAK-BLOG.BLOGSPOT.COM <<



    OdpowiedzUsuń
  11. Ja muszę jeszcze poćwiczyć nie przejmowanie się drobnymi problemami :D

    amelia-bloog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetne sposoby i bardzo dobry post :)

    NicolaL xo

    OdpowiedzUsuń
  13. Sposoby są świetne,i bardzo dobrze opracowane. Niestety bardzo łatwo można popaść w rutynę i ciężko z niej wyjść. :)

    My blog - Click!

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetne sposoby :)
    Nie miała na szczęście problemu z rutyną :P
    Co powiesz na obs za obs ?- zacznij a ja się zrewanżuję
    Zapraszam również do konkursu i jeśli mogłabym prosić klikniesz w linki w moim najnowszym poście ?
    Z góry za wszystko dziękuję :**


    http://magicworldprincesscarmen.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo fajny post, lubie czytać takie wpisy :3
    Przejrzałam kilka poprzednich postów i też są świetne <3
    Śliczny design bloga <3 w jakim programie jest zrobiony nagłówek?
    Czekam na kolejny post.
    Pozdrawiam

    Zapraszam też na konkurs Mój blog - klik ♥

    OdpowiedzUsuń
  16. Matko,ale jesteś podobna do mojej koleżanki Livi :OO
    Zgadzam się w Tobą, robienie codziennie czegoś innego a nie przeglądanie aska czy fb. Czas spędzony na fb czy ask'u może lepiej przenieść na zajmowaniem się pasją. Rozwijaniem hobby czy chodzeniem na spacery :))

    kill-em-with-kindness.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Nie bawię się w ,,kom/kom'' czy ,,obs/obs''.
Jeśli lubisz mój blog to go zaobserwuj, a jeśli nie masz konta google, ale wpadasz na mój blog, to po prostu zapisz sobie gdzieś adres. :)
Za każdy komentarz i każde wejście - dziękuję!