czwartek, 11 lutego 2016

Jak podczas zimy efektywnie spędzić czas wolny?


  Zwłaszcza zimą spędzamy w domu długie godziny. Prócz codziennych czynności podczas dnia mamy chwile wytchnienia, które niekoniecznie spędzamy w odpowiedni sposób. W czasie nudy sięgamy po telefon - a w nim przeglądamy portale społecznościowe, tysiące zdjęć, opisów, niezbyt mądrych treści. Przesiadujemy nad tym dłuższą chwilę. Ten czas poświęcony na tego typu mało kreatywne rzeczy możemy wykorzystać w nieco inny sposób.

 - Może dobrym pomysłem będzie spacer. Nie mówię tu o pogodzie osiągającej kilku lub kilkunastu minusową temperaturę, ale kiedy jest cieplej (co ostatnio często się zdarza), możemy spożytkować to jako dniową dawkę aktywności fizycznej. Być może pójście pieszo kilka przystanków zamiast autobusem? Poprawi to nasze samopoczucie, a dodatkowo szybszy krok poprawi kondycję.

 - Ciekawym pomysłem jest także, wzięcie ze sobą książki do szkoły czy pracy. Nawyk w wolnej chwili czytania książek może poskutkować polubieniem książek dla tych, którzy za tą czynnością nie przepadają. Teraz w bibliotekach można znaleźć wiele ciekawych pozycji, niekoniecznie trzeba coś kupować. Dzięki książkom nie tylko tworzy się lepszy zasób słownictwa, wiele nowych rzeczy można się dowiedzieć, a przede wszystkim można się przenieść w inny świat - i przeżyć samemu różne sytuacje i historie na własnej kanapie, w zacisznym kącie naszego domu.

 - Kolejnym moim pomysłem jest coś co sprawia, że życie staje się piękniejsze - pasja. To ona wyróżnia nas z tłumu. Pewnie każdy z nas zna daną czynność jaką lubi robić. Często - można nawet nie wiedzieć o swojej zdolności czy też swoim talencie. Wystarczy trochę pomyśleć co lubi się robić - rysować, malować, coś pisać, tworzyć, uprawiać jakieś sporty, dekorować... Świetnym ''zabójcą'' nudy są kolorowanki - nawet dla dorosłych. Lub różnego typu łączenie kropek, które odpręża - oczywiście trzeba samemu sprawdzić. Każdy preferuje co innego.

 - Co do zimy i aktywności fizycznej; czyli wszelakiego typu sporty zimowe, narty, sanki, snowboard, jazda na łyżwach, na jabłuszku. W ostatnim czasie powstało dużo tego typu miejsc, liczne lodowiska, zjazdy, stoki narciarskie. Wykorzystać trzeba też liczne górki czy wzniesienia wokół nas. Czasem wystarczy się tylko rozglądnąć. Z wypożyczaniem sprzętu też nie ma większych problemów. Ja preferuję łyżwy - rewelacja! Dobrze jest się rozglądnąć za wszelakimi szkółkami (jeśli np. nie umiemy jeździć). Ogólnie chodziłam na takie zajęcia w ferie zimowe (dwa razy pod rząd - dwa lata w sensie) i nauczyłam się. Dodatkowo można wypożyczyć sprzęt itp. Najlepsze jest to, że koszty są tu na prawdę małe.

 -  Kawiarnia, restauracja, park, wymienione wcześniej lodowisko, dom czy też mieszkanie. Jest wiele miejsc, których możemy się spotkać ze swoimi znajomymi czy przyjaciółmi. Porozmawiać, wygadać się, jest tyle tematów do rozmów! Można takie spotkanie połączyć z rekreacją - znowu te łyżwy, razem raźniej i ma się do kogo odezwać. Spędzajmy jak najwięcej czasu z rodziną. Wydaje się to być oczywiste, ale moim zdaniem nie do końca. Interesującym pomysłem jest wspólna gra planszowa, w kości czy w karty - fajna zabawa gwarantowana!


14 komentarzy:

  1. Świetne pomysły!

    Zapraszam do mnie! Zaobserwuj, jeśli Ci się spodoba! :)
    >> ALEXANDRAK-BLOG.BLOGSPOT.COM <<



    OdpowiedzUsuń
  2. Super post!
    jullifestyle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Teraz rozpoczęłam ferie i zamierzam wreszcie przeczytać "Lalkę" - lekturę szkolną. Jest dość ciekawa i zdecydowanie powiększy ona mój zasób słownictwa, co niezwykle przyda mi się w poprawnym wysławianiu się :)

    INNA MYŚL [blog] | MÓJ KANAŁ NA YOUTUBE

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczne zdjęcia <3

    Zapraszam do siebie :))
    princess-aim.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczne zdjęcia. Ja zamierzam skupić sie przy czytaniu książek, wyjściem ze znajomymi oraz siłownią.
    julietguliet.blogspot.com -> zapraszam na mojego bloga, jestem nowa :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne pomysły. Ja najczęściej to czytam książki lub spotykam się z przyjaciółmi :)
    mój blog: klik ♥

    OdpowiedzUsuń
  7. Najlepszym sposobem na wykorzystanie wolnego czasu jest poświęcenie go swojej pasji :) Spotkania z przyjaciółmi to również u mnie podstawa!

    Pozdrawiam ♥,
    yudemere

    OdpowiedzUsuń
  8. świetne pomysły na spędzenie wolnych, zimowych film, ja osobiscie uwielbiam spacerowanie z rodzina po pieknie oswietlonym miescie:)

    aleksandranik.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Śliczny design, bardzo mi się podoba, a zdjęcia wyszły Ci na prawdę elegancko i schludnie:)

    Pozdrawiam ♥

    MÓJ BLOG - CLICK♥

    OdpowiedzUsuń
  10. Oczarował mnie Twój blog, a zdjęcia w tym poście są super. Obserwuje!

    Zapraszam też do siebie http://allifee.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo fajny,ładny wizualnie Blog! Podoba mi się tu! :) Super zdjęcia.
    Zapraszam do mnie na nowy post! Jeśli Ci się spodoba,zostań ze mną na dłużej :) Warto!
    lovelysoophie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Sporty zimowe u mnie odpadają, ale spacery uwielbiam :)
    Mój blog :)

    OdpowiedzUsuń

Nie bawię się w ,,kom/kom'' czy ,,obs/obs''.
Jeśli lubisz mój blog to go zaobserwuj, a jeśli nie masz konta google, ale wpadasz na mój blog, to po prostu zapisz sobie gdzieś adres. :)
Za każdy komentarz i każde wejście - dziękuję!